Dialog, la AF, despre fotografia de călătorie cu Bogdan Comănescu


Ediția a XIV-a / 2015
Colegiul Național „Decebal” Deva / miercuri, 23 septembrie, ora 17.30

Bogdan Comanescu afis av21

Miercuri, 23 septembrie, ora 17.30, vă invităm la Colegiul Național „Decebal” Deva, în Sala Studio (situată în vecinătatea Paraclisului Sfântul Stelian), la cea de a XIV-a întâlnire AF. Ediția, care deschide noul sezon la început de an școlar, are un invitat special. Bogdan Comănescu ne va vorbi despre fotografia de călătorie, în general, și despre ultimul său proiect fotografic, intitulat Vietnam. 30 de zile la pas”, în special.

Tema: Dialog despre fotojurnalism și fotografia de călătorie.
Coordonator: Bogdan Comănescu

Gina Buliga -InBucuresti

Bogdan Comănescu este un fotograf foarte cunoscut în România. El intră în vorbă cu absolut oricine și poate obține acces oriunde. Cu o caldă prietenie, fotografiază cu reală plăcere viața rurală în cea mai frumoasă lumină posibilă.

„Am ajuns fotograf pentru că îmi plac poveştile adevărate, îmi place să descopăr universuri tradiţionale. De când am început fotografia, am considerat că o fac în primul rând pentru ceea ce trăiesc atunci, acolo, şi apoi pentru rezultatul fotografic. Fără suflet, fără trăiri, fotografiile pot fi excepţionale, dar nu aduc acea împlinire, acea bucurie pentru ceea ce faci. Lucrez mult pe partea umană (portrete de viață, fotoreportaj), încerc să transmit prin fotografie mai cu seamă poveştile oamenilor şi să descriu lumea lor.

Oamenii pot fi foarte frumoşi! Mă fascinează frumusețea sufletului omenesc, natura şi mai ales omul integrat în natură. Îmi place să întâlnesc oamenii în viaţa lor de zi cu zi, să ajung să-i cunosc, să le aflu bucuriile și necazurile, să aflu modul în care văd ei lumea, să le descopăr filozofia lor de viaţă. Multe dintre fotografiile mele reprezintă şi experienţele pe care le-am trăit eu, experienţe ce devin fragmente din viaţa mea, multe de nepreţuit.

Nu am o definiţie exactă a stilului meu fotografic, direcţia este înspre fotojurnalism documentar. Îmi place mult să călătoresc, asta nu atât pentru arhitectura, monumentele sau clima diferită a locurilor, ci pentru oamenii de diferite culturi, prin care şi elementele anterioare enumerate câştigă semnificaţie”, spune Bogdan Comănescu.

Vă invitam să ascultați povestiri și să vedeți fotografiile realizate de Bogdan Comănescu în călătoria sa pe meleagurile îndepărtate ale Vietnamului. Pe lângă povestea călătoriei, discuția va fi presărată cu sfaturi despre fotojurnalism.

Atelierul de fotografie este deschis tuturor celor pasionați de imagine, artă și fotografie. Intrarea este liberă. Vă așteptăm pentru o seară de discuții, proiecții și multe fotografii.
Nu uitați să folosiți intrarea de pe strada Andrei Șaguna.

Evenimentul îl găsiți pe facebook: https://www.facebook.com/events/1176229445725555/

Lasă un răspuns

