André Cadere Conceptual Documents 1972-1978


Fundația Triade
3-31 octombrie 2015

Curator: Lynda Morris
Asistent Curator: Roxana Gibescu
Andre CadereExpoziția “André Cadere. Documente conceptuale 1972-1978” este un proiect monografic de recuperare a unui artist roman important, recunoscut în străinătate drept un exponent original al artei conceptuale (1967-1978), dar foarte putin știut sau înțeles în România.

Curatoarea Lynda Morris l-a cunoscut pe André Cadere în anul 1972, când a început o strânsă corespondență cu acesta, legătură ce s-a continuat în 1976 cu un articol și un interviu pentru publicația britanică Studio International.

Expoziția-arhivă “André Cadere. Documente conceptuale 1972-1978” mută accentul de pe barele sale de lemn ca obiecte, și în schimb focalizează pe semnificațiile generate de documentele tipărite (invitații trimise de galeriile care l-au expus, anunțuri ale prelegerilor pe care acesta le-a susținut în diverse universități europene, corespondența dintre Cădere și diferiți alți artiști sau curatori din acea perioadă, printre care Harald Szeemann, Gilbert and George, Daniel Buren), materialele audio și filmări rare, toate acestea înregistrând acțiunile-performative ale artistului, viziunea sa asupra lumii politice și relatiile sociale ale acestuia în Europa și America. André Cadere (în România fiind cunoscut sub numele Andrei Cădere) s-a născut în 1934 în Polonia, în timpul mandatului diplomatic al tatălui său în Varșovia, dar a crescut în București. În 1968 a reușit să plece în Paris, iar de atunci până la moartea sa timpurie din 1978, Cadere a fost o prezență nomadă pe scena artei europene și o figură cheie a unei generații de avangardă care a contestat natura obiectului de artă și cadrul instituțional. Cadere este cunoscut pentru barele sale rotunde din lemn, asamblate din unități cilindrice viu colorate, aranjate în funcție de câțiva algoritmi concepuți de artist ce conține o anomalie, după cum a declarat succinct chiar Cadere: “Arta mea este reprezentativă pentru condiția mea în lumea artei”. Cadere a deranjat în mod frecvent status quo-ul artistic deoarece purta pe umăr câte o bara rotundă de lemn pe oriunde mergea, în special la expozițiile altor artiști, în muzee sau bienale, indifferent dacă era invitat sau nu.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s