Evenimente unice din viață la AF 5


Af 5 -3Cea de-a cincea întâlnire din cadrul Atelierului de fotografie, desfășurată astăzi, 29 mai 2014, în Sala Studio din Colegiul Național „Decebal” Deva a fost dedicată Fotografiei de eveniment, avându-l coordonator pe artistul plastic Iulian Solda.

AF 5Iulian Solda a prezentat o scurtă istorie a fotografiei de eveniment, plecând de la imaginile realizate cu aparate greoaie, la începutul secolului al XX-lea, de cele mai multe ori în studio, trecând apoi la primii fotojurnaliști de după cel de-Al Doilea Război Mondial, fotografi ce au experimentat imaginile dinamice și, în cele din urmă, la era aparatului digital, o tehnologie ce a dus la reinventarea fotografiei de nuntă. Deoarece nunta reprezintă un eveniment unic, având caracter religios dar și laic, cu multe momente importante, care nu pot fi ratate de un fotograf profesionist, acest gen de fotografiere este considerat unul complex.

Anumite evenimente sunt unice în viață. Dorim ca fotografiile să rămână mărturie vie a obiceiurilor și tradițiilor la care am luat parte. Nunta presupune o serie de investiții și este un pas în viață de care ne place să ne aducem aminte, uneori, prin intermediul imaginilor.

AF 5-2„Cel mai mult mă atrage în fotografia pe care o fac la o nuntă faptul că trebuie să surprind momente ce nu se repetă. Aceste momente unice dau „sarea și piperul” evenimentului. Fotografii care merg la nunți cunosc faptul că obiceiurile sunt aceleași, evenimentul are o succesiune ce poate fi recunoscută, un mers a lucrurilor ce pare identic. Cu toate acestea există, de fiecare dată, momente unice. De exemplu, am văzut lacrimi în ochi unei perechi căreia i-am arătat un set de fotografii de la propria lor nuntă. În momentul acela am știut că mi-am făcut treaba bine”, ne mărturisește Iulian Solda.

La sfârșitul prezentării am avut o surpriză. Am programat o sesiune foto în care am adus patru mirese și un mire. Curasnții au încercat diverse tehnici de încadrare a portretelor în lumină artificială aflând că pentru a obține fotografii bune cheia reușitei este comunicarea. Fotografia de nuntă poate, mai mult ca oricare alt gen de fotografie, să spună o poveste. Această poveste merge mână în mână cu imaginația.

AF 5-1„Mă bucur că la Atelierul de fotografie de azi au venit persoane receptive, iată, la o temă care de multe ori este supusă criticii. Nu mă așteptam să fie atâta lume la prezentarea unui subiect ce pare banal, fotografia de nuntă, un gen fotografic cu reguli stricte. Fotografia de nuntă este, în ultimă instanță, o fotografie de portret”, conchide Iulian Solda. (Grigore Roibu)

Mulțumim pentru rochile de mireasă agenției Art Plus Deva și pentru buchetul de flori Florăriei Eden.

Lasă un răspuns

