Semne de viaţă sub un pumn de fier


Articol despre proiectul GF, publicat în Eye Magazine, Nr. 83

Cărţile despre istoria designului grafic sunt, de multe ori, colecţii de imagini dezgropate şi anecdote. De fiecare dată când o astfel de carte este publicată într-o ţară sau regiune din afara centrelor internaţionale ale designului, o nouă colecţie de imagini e gata de a fi exploatată. După ce, în 1986, cartea lui Phillip B. Meggs, O istorie a designului grafic (A History of Graphic Design) a fost publicată pentru prima oară în Statele Unite, multe dintre exemplele prezentate de autor au fost reproduse în alte contexte, de parcă acesta ar fi descoperit manuscrisele sacre ale designului. În consecinţă, în acea perioadă, numeroase ipostaze ale designului grafic au fost ignorate pentru că Meggs omisese să le dea binecuvântarea sa. Însă, pe măsură ce studiul istoriei disciplinei a început să câştige teren, multe creaţii provenind din ţări iniţial neexplorate au început să iasă la suprafaţă. Unele dintre ele au dobândit statutul de cult.

Europa de Est, regiune care, între primii ani secolului 20 şi al Doilea Război Mondial, se mândrea cu o avangardă artistică puternică şi cu o prosperă industrie a designului grafic, s-a dovedit a fi o mină de aur pentru asemenea imagini. (Steven Heller)

Mai mult pe GraphicFront.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s