Litera şi arhitectura


atelierul de grafică
fragment din noua carte GF

Secolul XX începe ca un secol al manifestelor răspicate. A-și exprima propria soluție pentru criza lumii moderne devine obligatoriu pentru orice grupare de artiști care doresc atenție. După ce Hector Guimard crease imaginea legendară a metroului parizian, în care litera, structura și ornamentul erau parte a aceluiași concept liniar eliberat de canoanele academice, iar Peter Behrens definise identitatea companiei AEG ca unitate stilistică între arhitectură, design de obiect, literă și grafică publicitară, diferitele curente moderniste vor continua să trateze arhitectura și litera unitar. Obsesia pentru manifest se traduce în arhitectură prin necesitatea de a transmite un mesaj explicit și lizibil. Textul scris devine o necesitate a comunicării către exterior și marchează imaginea metropolelor moderne din ce în ce mai pregnant, transformându-le în spații scrise. Litera devine astfel omniprezentă dar această proeminență a textului este încă una relativ controlată, cel puțin în arhitectura curentelor moderne, care urmăresc ideea de Gesamtkunstwerk. (Rudolf Gräf)

Această prezentare necesită JavaScript.

Rudolf Gräf este arhitect, născut în 1979 la Reșița. A absolvit Universitatea Erzherzog Johann Graz și este asistent universitar în cadrul Universității Politehnica Timișoara, Facultatea de Arhitectură, atelier Vlad Gaivoronschi. Activează ca asociat la Vitamin Architects, Timișoara, din 2006.
SURSA: GraphicFront.ro
Citiţi pe aceeaşi temă: Noua carte GF

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s